Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Tutoriale dla "wtryskowców"
  • Reklama

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez trueno » 1 sty 2013, o 21:21

Witam.
Nosze sie z zamiarem przerobki mojego DI-Techa na gaznik i pewnie zrobilbym to samemu, ale kompletnie nie wiem jakie czesci mam zamowic. Dodatkowo mieszkam za granica i wszystkie potrzebne czesci chce najpierw skompletowac w Polsce u znajomego, ktory mi to pozniej przysle takze chcialbym byc w 100% przygotowany, miec dobre czesci zeby pozniej nie okazalo sie, ze cos nie pasuje itp. Dokladniej interesuje mnie jaki gaznik wybrac. Dodam, ze mam zamiar pozostawic seryjna glowice z wlozonym wtryskiem, nie chce poki co kupowac z gaznikowego Morini. Moja SR to DI-Tech Morini z 2003r czysta seria, nic nie przerabiane.

Ponizej przedstawie liste rzeczy, ktore zamierzam kupic. Bede wdzieczny jesli mnie ktos nakieruje czy dobre, czy nie:

Kranik:
http://allegro.pl/kranik-podcisnieniowy ... 91891.html

Ssanie reczne:
http://allegro.pl/ssanie-reczne-ciegno- ... 67247.html

Linka gazu:
http://allegro.pl/linki-gazu-skuter-2t- ... 94785.html

O link do gaznika prosilbym kogos doswiadczonego, najlepiej taka osobe, ktora juz przeprowadzala taka przerobke. Musi pasowac w seryjny krociec i najlepiej zeby mial wbudowane ssanie reczne. Pisaliscie duzo o rozmiarach i z tego co wyczytalem rozmiar gaznika 12 bylby ok, bo nie mam zamiaru w najblizszym czasie niczego tuningowac, ale jesli nie to podajcie jakikolwiek, aby tylko dobrze pracowal. Interesuje mnie raczej gaznik nowy i porzadny, cena bez znaczenia.

No i czy to by byly wszystkie z niezbednych czesci do tej przerobki? Nie trzeba wiecej zadnych szczegolow itp?
Z gory dziekuje za pomoc.
  • 0

trueno
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 15:42
Online: 21h 56m
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 0

Reklama

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez damiansta86 » 1 sty 2013, o 21:34

linka gazu nie pasuje musisz kupic do aprilli sr linke nie uniwerslana....

kranika u siebie nie zalozysz musisz kupic bak od gaznikowca....

co do ssania to orginalnie bylo elektryczne ale mozesz przerobic na reczne ale ssanie musisz miec do gaznika jaki zamontujesz inne masz do dellorto a morini wychodzilo z gaznikiem khein 12mm i ssanie jest inne...
  • 0

Damiansta86
Avatar użytkownika
damiansta86
Moderator
Moderator
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 2 mar 2010, o 22:16
Lokalizacja: Sławków
Online: 19d 23h 8m 58s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Horizontal LC
Rok produkcji: 1998
Pojazd: Seat Ibiza
Reputacja: 44

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez trueno » 2 sty 2013, o 05:10

Hmm, to troche ciekawe, bo przez 6 stron tematu nikt nic nie wspominal o wymianie baku...
Jest ktos w stanie napisac mi konkretnie jakie czesci musze kupic, a najlepiej podac odnosniki do jakiegos sklepu/allegro? Dla kogos ogarnietego w temacie to bedzie 5 minut dobrych checi, a ja bym mogl juz wtedy zaczac dzialac w koncu... :cry:
  • 0

trueno
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 15:42
Online: 21h 56m
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 0

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez CinekApriliasr » 2 sty 2013, o 23:29

Elo to tak odrazu tak na marginesie wspomne wiem co pisze !!! przeprowadzałem taką operacje i juz nie jednemu przez neta przerobiłem na gaznik załuje ze gotowca nie zrobiłem swojego :D Dobra ale wracając do przeróbki to tak bedziesz potrzebował gaznik Dellorto 17,5 idealnie wchodzi w ten króciec od techa jest on od minarelli horizontal kup na ssanie ręczne te ssanie co dałes linka bedzie pasowac kranik tez sam mam taki u siebie tylko trzba przeprowadzic taki myk byzałożyc ten kranik otóż wychodzą dwie dziury z baku jedna miesza druga wieksza tą miejsza trzeba zakleic ja wkreciłem w nią srube z silikonem =D a do tej dużej wziąśc ten gruby wąż od pompki i uciąc go troche i zamontowac na tej grubej dziurze i w ten wąż wsadzic wlasnie ten kranik kup opaski te metalowe zeby wszystko dobrze zacisnąc.Żeby podłączyc gaznik bedziesz potrzebował jeszcze przewody od kranika do gaznika.No i jeszcze potrzebujesz linki gazu kup od sr na minarelli horzontal bedzie ok.

GAZNIK MOŻESZ KUPIC TANSZY O POŁOWE ALE RÓŻNIE BYWA Z PODRÓBAMI ;D

Tu masz liste czesci potrzebynch do przeróbki w internetowym sklepie Miloch
http://www.shop.mieloch.pl/klient/koszyk.bhtml


Nie wiem czy masz tą liste czesci ale tu ci ja skopiuje wystarczy ze wpiszesz kod produktu (podałem przy nazwach czesci po lewej stronie) w wyszukiwarke na stronie i znajdziesz częsc.Koszt tych czesci co podałem to 456.04zł przesyłke chyba masz darmo albo za 10zł juz nie pamietam XP

R121670020 Kranik paliwa podciśnieniowy 37,88 PLN
S6-3199900 Cięgno ssania ręcznego Stage6, z linką 150cm 60,77 PLN
M728121 Gaźnik Malossi Dellorto PHBN 17,5mm (do ssania ręcznego) 297,81 PLN
R163590060 Linka gazu RMS dostępny 46,81 PLN 46,81 PLN
MF48.00821 Przewód paliwa Motoforce, d.5mm, niebieski 12,77 PLN


Tu masz fotke podłączonego takim sposobem kranika podłączone na szybko dlatego na druciki ;D

Obrazek



Obrazek
Jeśli pomogłem daj łapke :lol-sweat:
  • 1

Moja apka :D
wasze-sr/cinekapriliasr-aprilia-sr-70-midrace-pwk-t29289-25.htm

Jeśli pomogłem daj łapkę ;) będę wdzięczny:)
Avatar użytkownika
CinekApriliasr
Serwisant
Serwisant
 
Posty: 685
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 13:22
Lokalizacja: Wołomin-Duczki
Online: 14d 7h 9m 56s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 11

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez trueno » 3 sty 2013, o 02:49

Pewnie, ze pomogles. O to wlasnie chodzilo :)
Wielkie dzieki za pomoc!

CinekApriliasr napisał(a):GAZNIK MOŻESZ KUPIC TANSZY O POŁOWE ALE RÓŻNIE BYWA Z PODRÓBAMI ;D

Dlatego wole dac wiecej i kupic porzadny :)
Malossi, to juz chyba cos konkretnego.
CinekApriliasr napisał(a):juz nie jednemu przez neta przerobiłem na gaznik załuje ze gotowca nie zrobiłem swojego :D

Moze warto sie nad tym zastanowic?
Z pewnoscia wielu osobom przydalby sie konkretny poradnik z opisem i jakimis zdjeciami "krok po kroku".
Sam dysponujac czyms takim mialbym pewnie duzo mniej glowkowania :)

Interesuje mnie jeszcze jak bedzie z filtrem powietrza. Podpasuje oryginalny z Di-Techa?
  • 0

trueno
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 15:42
Online: 21h 56m
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 0

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez CinekApriliasr » 3 sty 2013, o 23:16

Własnie tego to dokładnie nie wiem ale raczej pasuje.Pewnosci nie mam dlatego ze ja odrazu założyłem stożek.
  • 1

Moja apka :D
wasze-sr/cinekapriliasr-aprilia-sr-70-midrace-pwk-t29289-25.htm

Jeśli pomogłem daj łapkę ;) będę wdzięczny:)
Avatar użytkownika
CinekApriliasr
Serwisant
Serwisant
 
Posty: 685
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 13:22
Lokalizacja: Wołomin-Duczki
Online: 14d 7h 9m 56s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 11

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez damiansta86 » 4 sty 2013, o 11:51

szczerze mowiac jak zalozy gaznik 12mm to niech stozek odlozy na polke bo nie pojezdzi nawet na 17,5mm stozek zabardzo nie podchodzi powie ci to kazdy mechanik stozek zaloz dopiero na gaznik 19-21mm.... ale to jak juz chcesz takie jest moje zdanie...
  • 0

Damiansta86
Avatar użytkownika
damiansta86
Moderator
Moderator
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 2 mar 2010, o 22:16
Lokalizacja: Sławków
Online: 19d 23h 8m 58s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Horizontal LC
Rok produkcji: 1998
Pojazd: Seat Ibiza
Reputacja: 44

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez trueno » 4 sty 2013, o 15:46

Nie, narazie nie bede myslal o zadnych stozkach. Mam nadzieje, ze podejdzie seryjny. Najwyzej cos pokombinuje z ta rurka i juz.
  • 0

trueno
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 15:42
Online: 21h 56m
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 0

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez CinekApriliasr » 6 sty 2013, o 00:04

damiansta86 wes nie mów ze stożek do gaznika 12mm się nienadaje juz 3 skutery wyregulowałem na takim gazniku i stożkach revo i było zawsze lepiej.A ja mam 17.5 ze stożkiem i tez jest dobrze takie głupoty jak ty pisza tylko osoby (mechanicy :shifty: ) którzy nie potrafią wyregulowac porządnie gaznika.
  • 0

Moja apka :D
wasze-sr/cinekapriliasr-aprilia-sr-70-midrace-pwk-t29289-25.htm

Jeśli pomogłem daj łapkę ;) będę wdzięczny:)
Avatar użytkownika
CinekApriliasr
Serwisant
Serwisant
 
Posty: 685
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 13:22
Lokalizacja: Wołomin-Duczki
Online: 14d 7h 9m 56s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 11

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez damiansta86 » 6 sty 2013, o 12:23

jak dlamnie zakladanie stozka na gaznik 12mm mija sie z celem jeszcze jak skuter jest na serii to juz wogole to nic innego jak szukanie sobie problemow ale to kazdy wie co chce.....

stozek daje 'powera' a jeszcze na gazniku 12mm to juz kosmos :) pozdrawiam
  • 0

Damiansta86
Avatar użytkownika
damiansta86
Moderator
Moderator
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 2 mar 2010, o 22:16
Lokalizacja: Sławków
Online: 19d 23h 8m 58s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Horizontal LC
Rok produkcji: 1998
Pojazd: Seat Ibiza
Reputacja: 44

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 24 mar 2013, o 15:29

Pokusił by sie ktoś o napisanie konkretnego poradnika? Ewentualnie, prosił bym, o podpowiedź, jak rozwiązać sprawe z kompresorem? Oraz linką? Podobno seryjną mozna zostawić :) A kompresor rozbebeszyc, i włozyc samą jakby zaślepke robioną z niego :)
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez CinekApriliasr » 24 mar 2013, o 21:13

No z linką pisałem we wczesniejszym poscie ze kup od sr na minie i bedzie ok.A co do kompresora to odkrec go wyjmij taki bolec który przechodzi przez to kółeczko wyjmij je wraz z tłoczkiem i tak zostaw potem wes zdjemij wężyk i wkrec do tego metalowego (to na co nakładasz ten wężyk)srube z silikonem i bedzie ok ja tak latałem 2 sezony i było ok.
  • 0

Moja apka :D
wasze-sr/cinekapriliasr-aprilia-sr-70-midrace-pwk-t29289-25.htm

Jeśli pomogłem daj łapkę ;) będę wdzięczny:)
Avatar użytkownika
CinekApriliasr
Serwisant
Serwisant
 
Posty: 685
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 13:22
Lokalizacja: Wołomin-Duczki
Online: 14d 7h 9m 56s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 11

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 25 mar 2013, o 14:57

Pytam o linke, bo gaźnik bd od pg i nie wiem czy to jakas róznica : ) a jeszcze powiedz cie mi, jak mam głowice od gaźnika, i mam w niej miejsce na czujnik temp, a ditechowski nie pasuje, mozna go zakrecic śrubą? na sylikonie?
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez CinekApriliasr » 25 mar 2013, o 15:48

Nie nie ma różnicy.Tak można ważne by było szczelne :puppyeyes:
  • 1

Moja apka :D
wasze-sr/cinekapriliasr-aprilia-sr-70-midrace-pwk-t29289-25.htm

Jeśli pomogłem daj łapkę ;) będę wdzięczny:)
Avatar użytkownika
CinekApriliasr
Serwisant
Serwisant
 
Posty: 685
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 13:22
Lokalizacja: Wołomin-Duczki
Online: 14d 7h 9m 56s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2001
Reputacja: 11

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 25 mar 2013, o 17:48

Dobra to dziena :) Może pokusze sie o napisanie jakiegoś tutka, jak będe u siebie robić :)
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Patyk » 28 mar 2013, o 13:37

Ja was nie rozumiem ponieważ jak "niby" mamy wywalić pompkę oleju jak po pierwsze ona działa na zasadzie elektor zaworu i dawkuje sobie sam,to ja nie wiem po co pisać ze trzeba wywalić i robić samemu mieszankę, i wydaje mi się to ze jak przerobisz na gaźnik to powinno być tak samo jak w gaźniku wiec nie wiem po co pisać ze trzeba wywalić :wall:
  • 0

Avatar użytkownika
Patyk
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 10:38
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 1d 16h 31m 52s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2005
Reputacja: 1

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 28 mar 2013, o 16:25

Nie bedzie to samo. Ditech potrzebuje mało oleju.. 3/4 mniej niż gaźnikowiec, w gaźnikowcu dawkaa oleju zależna jest od obrotów silnika.. Bo tam pompka jestt inna i w innym miejscu, Tutaj jak zostawisz pompke ditechoska, to zatrzesz silnik, dlatego trzeba robic mieszanke.
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Patyk » 28 mar 2013, o 19:14

A jak założysz od gaźnikowca "pompkę" to powinno być dobrze wiec nie wiem po co zmiany ze bez pompki i robić samemu mieszankę
  • 0

Avatar użytkownika
Patyk
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 4 lis 2012, o 10:38
Lokalizacja: Częstochowa
Online: 1d 16h 31m 52s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini Gaźnik
Rok produkcji: 2005
Reputacja: 1

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 29 mar 2013, o 17:23

Jak załozysz pompke od gaźnika? Jak ona tam jest jakby sterowana wałem?


Plus mam pytanie, mam już gaźnik della 17.5 phva i mam problem z linką gazu, otóż wiem że trzeba szlifowac koncówke, spoko, ale wydaje mi sie ze będzie ona krótka do tego gaźnika:
Obrazek
Obrazek
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez blackhawk95 » 29 mar 2013, o 18:31

Witam,
Widzę że nie nie jestem sam w przerabianiu na gaźnik ;) tyle że ja przerabiam piaggio nrg mc3.
I mam pytanie czy wiecie gdzie mogę kupić taką linkę od łącznika do gaźnika ?
Szukałem na Allegro i nie mogę znaleźć. Starą za bardzo oszlifowałem i się końcówka urwała :wall:

pozdrawiam.
  • 0

blackhawk95
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 18:24
Online: 2h 48m 49s
Wersja: Nie określono
Silnik: P/G PureJet
Rok produkcji: 2003
Pojazd: Piaggio
Reputacja: 0

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 29 mar 2013, o 18:50

Widziałem kompletna do gaźnikowca piaggio za 35zł :) Tablica.pl
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez blackhawk95 » 29 mar 2013, o 21:36

A wracając do tematu pompki oleju... :) nie wiem jak w apce jest ale ja w p/g mam linkę do zwiększania lub zmniejszania dawki oleju. Więc pompkę zostawiam ;)
  • 0

blackhawk95
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 18:24
Online: 2h 48m 49s
Wersja: Nie określono
Silnik: P/G PureJet
Rok produkcji: 2003
Pojazd: Piaggio
Reputacja: 0

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 29 mar 2013, o 23:14

W pg jest całkiem inaczej, bo pompka tak czy siak działa pod wplywem linki, a nie elektroniki, i w pg mozna zostawic, zwiekszasz tylko ilosc oleju i juz :)
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez blackhawk95 » 29 mar 2013, o 23:54

Słuchaj a jaką masz wtyczkę do czujnika temperatury ? bo ja miałem w starej głowicy 2 :O jedną podłączoną pod kostkę a jedna taka zwyczajna wsuwka była goła bez żadnego podłączenia...też tak masz ?
  • 0

blackhawk95
Świeżak
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 mar 2013, o 18:24
Online: 2h 48m 49s
Wersja: Nie określono
Silnik: P/G PureJet
Rok produkcji: 2003
Pojazd: Piaggio
Reputacja: 0

Re: Przeróbka DiTech'a / PureJet'a na gaźnik

Postprzez Qubi1 » 30 mar 2013, o 10:52

Ja mam taką na zakłda sie na wtrysk ten zielony
Obrazek
I tylko to
  • 0

Qubi1
Dłubacz
Dłubacz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 15:28
Online: 23h 30m 47s
Wersja: Pośrednia
Silnik: Morini DiTech
Rok produkcji: 2002
Pojazd: SR
Reputacja: 2

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Poradniki - DiTech / PureJet

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości